Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

09 november 2011

Utställning - fantasifull Max Magnus Norman

Efter besöket på Galleri Kontrast i lördags knallade jag vidare upp på Hornsgatspuckeln. Lockades snart in av mycket fanatasifullt och spännande måleri och skulptur på Galleri Ekvall+Törnblom. Där slog det minst sagt gnistor av verken. Konstnären Max Magnus Norman ställde ut och mina ögon fick en välbehövlig vitamininjektion. Det var länge sedan jag jag såg något så överraskande bra. Humor, fantasi och ironi sprängde de normala sättet att se. Oj, vad befriande skönt se gränserna flyttas i nya riktningar. Tråkigt nog så slutar utställningen redan idag. Jag hade tur som fick se den.

En del undrar varför jag går och ser annat än fotografi och vad jag kan få ut av det när jag själv är fotograf. Den största anledningen är att jag gillar att se all slags bildkonst och andra konstformer. Det känns inspirerande och utvecklande att ta in det som ligger utanför fotografins värld. Förhoppningsvis kan det kanske också göra mig till en bättre fotograf. Om inte annat är det ofta väldig givande och trevligt. Jag tror stenhårt på att man skall försöka se annat än det man själv håller på med. Annars är jag rädd för att man hamnar i en slags rundgång och slutar att utvecklas.





ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...