Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

09 oktober 2023

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordöstra Öland. Den hade gått på grund i en decemberstorm 1926. Av någon anledning så blev jag missnöjd med bilderna efter fotograferingen. Det händer tyvärr rätt ofta. Mina krav och förväntningar år så höga. Så det gäller att låta bilderna ligga till sig. Då kan jag se dom med nya ögon. Jag måste kunna stanna upp för att se. 

Denna gång gick det hela åtta år vilket är lite väl länge. Förra året gjorde jag ett återbesök, men då hade skeppsvraket sjunkit ihop till en platt brädhög. Vilken besvikelse! Men just därför är glädjen extra stor att finna mina bilder som jag tog för åtta år sedan. 

Bilderna går att beställa som högkvalitativ "fineart printar" på min hemsida Mats Fotokonst.

Nästan alla bilder på min hemsida går att köpa/beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja printar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder.

Skeppsvraket Swicks på nordöstra Öland - svartvit fotokonst
Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på Öland - svartvit fotokonst
Skeppsvraket Swicks på nordöstra Öland - svartvit fotokonst
Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på Öland - svartvit fotokonst



ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...