Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

03 januari 2024

Varför är det fortfarande så krångligt att blogga?

Varför är det så mycket lättare att göra inlägg på Facebook än på bloggen? Jag skulle vilja blogga mer, men det tillkommer flera steg. Det borde vara förenklat vid det här laget. Men det är lika krångligt som då jag började för sjutton år sedan. Varför finns det inte ens drag och släpp? Och anpassningen till att de flesta läser bloggar på mobilen är näst intill obefintlig. Utvecklingen har stått still. Det är synd att social media i stort sätt slagit ut bloggandet.

Det finns flera fördelar med att blogga till skillnad mot social media som Facebook och Instagram. Utseendet och gränssnittet kan göras mer personligt och tilltalande. De som läser bloggar tror jag lägger ned mer tid på att läsa och titta på innehållet. Inte skrollar förbi nästan med ljusets hastighet, till nästa och nästa. Inlägg på bloggen har länge hållbarhet för att dom kan bli funna via sökmotorer. Dom går att hitta många år efteråt. På Facebook försvinner inläggen oftast från flödet på några timmar. Sedan tycker jag att det är mer givande att läsa bloggar än inlägg på social media. 

Välkommen till min hemsida: matsfotokonst.se


Brusande fors i Gysinge - Färnebofjärdens nationalpark.
Brusande fors i Gysinge - Färnebofjärdens nationalpark. 


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...