Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

19 februari 2011

Market Art Fair 2011 - så många fina bilder

Topi Ruotsalainen - Galleria Heino / Helsingfors



Market Art Fair 2011 äger rum nu under helgen och det var mycket länge sedan jag såg sådana mängder av bra konst på tre timmar som idag på Konstakademien. 39 av de bättre gallerierna i Norden visar upp ett urval av sina konstnärers verk.

Jag kom dit vid fyra och blev stressad av att tiden gick för fort. Tre timmar gick i ett huj. En del bilder plåtade jag av men det var hur många som helst som jag inte minns vem som var konstnären eller vilket galleri det tillhörde. Jag hade behövt tre timmar till minst för att kunna smälta och få lite ordning på vad jag hade sett. Här är i alla fall ett litet urval av det bästa från utställningen.
Yves Marchand and Romain Meffre - Gun Gallery
Michael Reisch - Peter Lav Gallery

Cooper & Gorfer - Christian Larsen
Galleri Nils Staerk / Köpenhamn


Nej, han fick tyvärr inte vara med. Han stod och deppade på Katarinavägen.
Snowman

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...