Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

05 januari 2011

Med en bok av Araki i innerfickan och en vit cykel

Det har varit en givande dag. Inte så att jag har tjänat pengar utan på ett annat sätt. Solen sken i förmiddags och jag råkade svänga in vid Fotografiska nere vid Stadsgården. Ljuset låg så fint över vattnet. Jag kunde inte motstå att en stund få blicka ut över Gamla Stan och Skeppsholmen. Tog också några bilder innan jag gick in i bokhandeln på Fotografiska där jag fann en liten bok med Araki.

Att börja året med en bok av Araki, en av världens mest intressanta fotografer, det kunde inte bli bättre. En liten en med högst etthundra bilder. Jag gillar små böcker med högst etthundra bilder. Jag vill kunna bläddra fram och tillbaka och liksom smälta innehållet långsamt under lång tid. Av stora tjocka böcker får jag förstoppning och dom blir bara till hälften lästa. Jag stoppade boken av Araki i innerfickan och gick ut.

Precis innan jag tog trappan upp till Katarinavägen så tog jag en bild jag var på väg att gå ifrån. Bilder jag är på väg att gå ifrån har jag lärt mig vara mycket uppmärksam på. Det kan finnas mer i dom än man någonsin kan tro. Vid dagens slut är jag mycket glad för min bok med Araki och en vit cykel med snö. Dagen har på det hela varit mycket givande.

Ok då, jag kanske ska visa hur Gamla Stan såg ut i förmiddags när jag stannade med bilen vid Fotografiska.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...