Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

22 november 2010

Veckans utvalda bild "Sensommarsegling" v47, 2010

Segling på Nämdöfjärden i Stockholms skärgård


Det kan tyckas vara länge sedan segelbåtarna kryssade i skärgården, men det är bara knappt två månader sedan jag tog den här bilden. Jag valde mellan en dyster bild och den här. Men jag tyckte att det behövdes något som piggar upp denna nattsvarta dag. Bilden är plåtad ute på Björnö som hänger ihop med Ingarö. Och bakom segelbåten ligger Nämndö.

Till den här platsen kan man komma med bil och det är verkligen en utflykt jag kan rekommendera. Det finns mycket fina stigar och promenadvägar och många vackra vyer att titta på. Tittar bara solen fram så kan man nästan inte bli besviken. Under vintern är det också bra utflyktsmål. Jag har tagit många fina vinterbilder där.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...