Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

13 november 2019

Vind i seglen för svartvita Stockholmsbilder

Det är alltid roligt och inspirerande när det händer. Just under denna höst så har intresset för mina svartvita Stockholmsbilder ökat ordentligt. Det kändes så kul att jag tog mig tid för att se igenom fler av Stockholmsbilderna som låg på hårddisken för att se om några fler skulle kunna bli fina i svartvitt.

Och bland flera nyfunna bilder så kom just denna bild på Briggen Tre Kronor seglandes framför Skeppsbron i Gamla Stan att bli riktigt riktigt fin i svartvitt. Jag hade hade haft turen att få Briggens master och segel mellan kyrktornen och med Stadshusets torn bredvid. Och fått solen att glimma till just i rätt minut. Detta borde vara en helt unik bildkomposition som ingen annan har fotograferat. En drömbild som kom att bli till.

Totalt så kom det att bli runt tio svartvita Stockholmsbilder fler i galleriet. Där kan man köpa svartvita svartvita Stockholmbilder som fotokonst i flera storlekar och på olika material, signerade och numrerade.

Se gärna fler av mina svartvita bilder från Stockholm på min Bildmarknad.

Briggen Tre Kronor seglar framför Gamla Stan i Stockholm  © fotograf Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...