Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

05 november 2019

Jag kom att bli lätt kär och galen

En rätt grå och murrig dag till väntade, men jag ville ändå ut i naturen. Tog mig till en fors i Tyresös vackra omgivningar. Jag hade tänkt att fotografera höstlöv som fallit nära vattnet i forsen. Det var min idé. Men ändå så stoppade jag ned lilla telezoomen i väskan, ut ifall den kanske skulle behövas. Tog tyvärr bara med mig promenadkameran, för jag kände mig lite lat.

Svaga pip hördes när jag närmade mig forsen och jag började att se mig omkring. Oj, vad roligt, en strömstare flög fram och tillbaka längst med det forsande vattnet. Snabbt på med den lilla telezoomen på kameran och min jakt på att få en bra bild på strömstaren kunde börja. Jag smög fram och tillbaka längst med forsen som inte hade så mycket vatten, vilket var en fördel för mig. Men kanske inte för strömstaren.

Efter en timme hade jag kunnat smyga mig nära en torr kvist som han gärna satte sig på. Och då kom ljuset som gjorde bilden. Och bakgrunden var perfekt. Och strömstaren poserade vackert. Efter någon minut var det över. Hade någon bild kunnat bli riktigt bra så var det just då.

Sedan blev det lite tid över till att fotografera höstlöven invid forsen. Vilken underbar dag!

Strömstare på en torr kvist vid en fors - fotograf Mats Lindfors Webbkusten


Höstlöv vid en fors - fotograf Mats Lindfors Webbkusten


Höstlöv vid en fors i Tyresö - fotograf Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...