Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

18 november 2019

Jag förstår mig inte på Instagram del II

I förra veckan slutade Instagram i Sverige att visa besökarna hur många gilla hjärtan bilderna har fått. Bra gjort tycker jag. Jakten på hjärtan har visat sig att få en del människor att må psykiskt dåligt. Det blev alldeles för mycket fokus på hur många gilla hjärtan bilderna hade fått. Bildvisning ska inte vara en tävling.

Nu har det gått två och en halv månad sedan jag bestämde mig för att tänka om helt när det gällde Instagram. Och i fortsättningen bara lägga ut en bild i månaden. Samtidigt så raderade jag alla bilder, utom de bästa 24. I fortsättningen ska det bara finnas 24 bilder där. Det positiva med detta är att jag får träna mig på att välja ut bara en bild i månaden. Och samtidigt ta bort en bild. Mycket lärorikt.

Sedan så slutade jag att följa runt 150 konton. Nu följer jag i stort sätt bara vänner, kompisar, gallerier och skandinaviska naturfotografer. Så nu är mitt liv mycket lugnare på Instagram. Väldigt skönt faktiskt.

På Instagram
@mats.photo.magic

Fyra av mina 24 bilder på Instagram - fotograf Mats Lindfors Webbkusten




ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...