Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

08 mars 2014

Mötte de styva kulingvindarna vid havet

Den sydliga kulingen skulle öka framåt kvällen. I byarna skulle det blåsa halv storm. Efter allt för många disiga dagar som hade fått mig att sitta vid datorskärmen allt för mycket så kändes det som ett bra sätt att komma till liv igen att ta sig till havet och möta vågorna.

Ljudet var dånande och det hårda vindtrycket slet i kläder och kropp. Jag var påklädd som för den kallaste vinterdag. Och det behövdes. Men fingrarna blev ändå stela som pinnar. Jag gillar inte att ha handskar.

Jag tog en förfärlig massa bilder under en kort tid. Det var svårt att veta vilken kombination av vågor som skulle göra sig bäst på bilden i själva fotograferingsögonblicket.

Kulingvågorna rullar in mot klippan i Stockholms skärgård.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...