Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

29 januari 2014

Svindlande skön men kall och bister

En av mina gamla vinterbilder träffade mig med maximal känslomässig styrka igår. Svindlande skön, men kall och bister. Bilden på en ensam svan i skymningen vid den karga stenstranden på Torö. Jag förlorade mig i bilden och tårarna började att rinna. Jag kan läsa in mycket av mig själv där.

Landskapet vid kusten har en otrolig förmåga att träffa mig känslomässigt djupt. Det är därför jag fotograferar skärgården och kustlandskapet. Jag tycker om att nå till känslorna. Inte att fly från dom.

Jag får tyvärr uppfattningen att stads- och nutidsmänniskan i stora stycken går åt motsatt håll.

Bilden ingår i ett bildspelet "Vinter i Stockhoms skärgård"


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...