Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

13 november 2013

Skördetid för årets nya skärgårdsbilder

Nu är det skördetid för årets nya skärgårdsbilder. Jag brukar vänta till november innan jag går igenom sommarens bilder på allvar. Det är ett drygt jobb. Att välja ut de bästa bilderna bland tusentals. Och sedan kommer bildbehandlingen och alla sökord som skall skrivas till varje bild. Uppladdning till bildbyrån och uppläggning i kategorier. Jag gör kanske runt femtio färdiga bilder om dagen. Det är lagom. Det gäller att vara vaksam när ögonen tröttnar. Efter det så blir resultatet inget bra. Jag jobbar med känslan och måste ha den med mig.

I slutet på juli kom jag tillbaka till fastlandet för betala räkningar och göra klart bilder för en utsmyckning. Då passade jag på att besöka Gålö och Stegeholms gård bl.a. Det var en fin omväxling till att nästan alltid ha vatten i mina bilder. Det såg ut som att det var skördetid för bonden.

Fler av årets nya sommarbilder går redan att se på min bildbyrå. Men många, många fler är på väg.

Sädesfält på Stegeholms gård på Gålö i Stockholms skärgård. 

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...