Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

07 oktober 2021

Lyckad jakt på nya höstbilder i Tyresös natur

 Man ska inte gå över ån efter vatten. Ett ordspråk som det ofta är lätt att glömma bort. Det är ju så mycket mer spännande att dra iväg längre bort för att upptäcka något nytt och häftigare. Lurar man oftast sig själv att tänka. Så jag höll mig nära denna gång på jakt efter nya höstbilder. Forsen vid Nyfors i Tyresö några kilometer bort lockade för det hade regnat mycket. Men när jag kom fram hade jag aldrig sett mindre vatten där. Nästan torrlagd. Men men det fick mig att se mig omkring mer i omgivningen i stället. Gick på en stig bortåt. Vek av mot vattnet. Och där såg jag ett fantastiskt motiv. En lutande ensam gul björk på andra sidan sjön, med en fantastisk förgrund av en gammal torr tall. 

Efter den fullträffen så kunde jag hitta motiv till och med vid den nästan torrlagda forsen. Vilken lyckad hösteftermiddag!

Se gärna fler av mina höstbilder i albumet Höst i skärgården.

Alla bilder där går att beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja printar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder.


Björk i höstfärger


Höstlöv vid fors

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...