Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

12 oktober 2021

Höst i pastellfärg vid sjön Fatburen

Höstdagen hade varit mulen och småtråkig, men ändå så ville jag ta mig ut för att leta efter nya höstbilder. Jag chansade och åkte till sjön Fatburen i Tyresö där Prins Eugen, målarprinsen hade hållit till med sitt måleri för drygt hundra år sedan. Inte långt alls från Tyresö slott. Kring sjön fanns många lövträd. Det passade mig perfekt. På andra sidan sjön lyste det i några gula lövträds toppar. Jag tyckte att dom skulle vara fina som blickpunkt i bakgrunden. Den vissnade vassen skulle bli perfekt som förgrund. Och i sjön vilade näckrosblad. 

Jag känner mig mycket nöjd med bilden. I den vilar ett meditativt lugn. Ett höstlandskap i pastell. 

Se gärna fler av mina höstbilder i albumet Höst i skärgården.

Alla bilder där går att beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja printar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder.


Höst gulnade lövträd vid sjö

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...