Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

19 juni 2021

Gul gulare gulast - när färgen inte räcker till

 Utanför fönstret prunkar ölandstoken med sina vackra gula blommor. Jag tog en bild med mobilen och redigerade den i datorn och försökte få den lika gul som i verkligheten. Men det var inte lätt. Det gick inte. Jag fick nöja mig med att få den aningen svagare gul. 

En del klagar ibland, inte ofta, men det händer, på att mina bilder har för mycket färg. Men naturen själv har ibland extremt mycket färg. Ska man då klaga på naturen? Denna gång hade jag möjligheten att jämföra med blomman utanför mitt fönster. Men det är inte ofta jag kan göra det. Då får det bli mer på känsla. Jag har alltid gillat bilder och konst med starka färger. För mig är färg liv. 



ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...