Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

26 maj 2021

En kvällspromenad på försommaren vid Tyresö slott

Tyresö slott i skymningen
En försommarkväll vid Tyresö slott
Kabbleka vid å i Tyresö
Kabbleka vid Follbrinksströmmen

 

Vi var på spaning efter bäver vid Follbrinksströmmen vid Tyresö slott. Det var en vacker men sval försommarkväll. Antagligen för vacker för bävern. För ingen bäver syntes till. Däremot så var det gott om blommande kabbleka längst med strömmen. Den gula färgen gjorde sig så bra mot den mörka strömmen där trädstammarna på andra sidan speglade sig. 

För en gångs skull tog jag en bild på slottet och slottsparken. Jag tyckte att molnen var så ovanligt vackra. Siluetten av den gamla eken gjorde sig också fint i bilden. Precis innan den skulle slå ut. Annars så finns det allt för många bilder på Tyresö slott. Ett så självklart fotomotiv för nästan alla besökare. 

Väl tillbaka igen vid träbron vid vandrarhemmet så började det att regna. Jag tyckte vattendropparna var så fina i strömmens vattenspegel så det blev en bild där också. 

Se gärna fler av mina bilder från Tyresö i albumet Tyresö i Stockholms skärgård på min hemsida.

Regndroppar i ström
Regndroppar vid Follbrinksströmmen i Tyresö

Alla bilder går att beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja fotoprintar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...