Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

25 oktober 2020

Jag älskar att fotografera - jag älskar att vara i naturen

Att fotografera i naturen är mitt livs passion. Det är en ständig källa till nya inspirerande upptäckter även i mitt närområde där jag bott i fyrtio år. Jag tog en liten sväng på Brevikshalvön igår eftermiddag tills det började att mörkna. Det var mulet och regnet hängde i luften. Men ändå var det så härligt att vara ute och se förändringarna i naturen mot föregående år. Det var tyst, bara korpens kraxande hördes ibland. Vid den brutalt branta förkastningen vid Klövberget hittar jag ofta nya motiv. Så även denna gång. 

Illustrerar blogginlägget med mobilbild som blev överraskande bra. Måste försöka fotografera om den med en riktig kameran senare idag. En så pass rörig bild brukar nästan aldrig bli bra. Men denna gång så blev den faktiskt det. Jag kan aldrig lära mig om en bild blir riktigt bra redan vid själva fotograferingsögonblicket. Det en del av tjusningen med att skapa tycker jag. 



ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...