Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

28 september 2020

Årets första höstlöv den 26 september

När jag öppnade ytterdörren på lördags eftermiddag så fick jag se årets första höstlöv. Det hängde rakt fram, mellan friggeboden och en stor gran. Det lyste skarpt mot den mörka bakgrunden. Jag tog mig dit tvärs över gräsmattan med mobilen i min högra hand. Tog bara ett par bilder på det gula björklövet så nära som jag kunde. Gick tillbaka in och redigerade det i programmet "Bilder" i macen. Ett ytterst kompetent bildbehandlingsprogram. Så okomplicerat hade jag aldrig jobbat med bild förut. 

Bilden blev förbluffande bra. Hade en enkelhet som jag numera tycker så mycket om. Snabbt och enkelt fungerar riktigt bra ibland. 

Gult höstlöv på en björk
Gult höstlöv i en björk © Fotograf Mats Lindfors Webbkusten




ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...