Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

12 december 2010

En nära utställningsrunda - Galleri Pang Pang och CFF

På nära gångavstånd från min egen adress på Söder ligger både Galleri Pang Pang och CFF (Centrum för fotografi). I fredags var det vernissage på Galleri Pang Pang som visade Peter Erikssons mycket lågmälda "Penumbra". Desto livligare och brokigare vad det på Salong CFF:s vernissage på lördagen då nära hundra medlemmar visade ett verk var i en samlingsutställning.

 Peter Erikssons bilder gjorde intryck av en tid som var evig och aldrig ville ta slut. Ungefär den känsla som man hade som litet barn under sommarveckorna och då man inte visste vad tid var. Då det fanns en total närvaro, bara nuet som pågick. Jag bar med mig en skön känsla när jag gick därifrån ut i den mörka nästan polarkalla decemberkvällen.

Bland de närmare hundratalet bilder på CCF hittade jag några som föll mig i smaken. Det var en mängd olika stilar och alla kunde säkerligen hitta något att gilla. Ett par jag av de fotografer som fick min uppmärksamhet var Anette Andersson och Kenneth Hellman. Deras bilder fick mig att tänka och försöka förstå något på ett lite djupare plan. Tyvärr så har ingen av dom hemsidor som jag kan länka till.

Peter Eriksson
Peter Eriksson


Anette Andersson
Kenneth Hellman

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...