Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

04 juli 2010

Från kusligt till vackert och gulligt inom 20 timmar


På kvällen kom tjockan in från havet och gjorde stämningen dov och dyster. På samma plats tjugo timmar senare lyste solen och skärgårdslandskapet tog en helt annan prägel.

Så var det därute för ett par år sedan vid midsommartid. Förändringarna är snabba i ytterskärgården. Man väljer vad man vill se och fotografera.

Det här är två av 107 "nya" bilder som jag hittade på hårddiskens gömmor under gårdagen. Förkylningen hade satt mig i ett turbofokus och jag gick igenom ca. 6000 bilder. Märkligt att det alltid verkar finnas bra bilder som jag har missat tidigare. Men mot slutet på kvällen var jag oerhört bildtrött och oskärpt. Där kan jag ha missat flera kan jag misstänka.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...