Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1304 blogginlägg sedan 2007

.

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOGRAF MED FOTOKONST & BILDBYRÅ - DREV TIDIGARE EGET GALLERI I STOCKHOLM

18 juni 2024

Sjörök och tjocka drev in från havet till skärgården

Det är mycket sällan man kan se en sådan här skarp gräns som det var vid Erstaviken i Stockholms skärgård när sjörök eller tjockan drog i från havet. Vanligtvis så hamnar man själv i den och då blir sikten blir dålig och det blir kallt och fuktigt. Jag tog bilder under en timme och då började det sakta att klarna upp till slut. Ett mycket intressant skådespel vid havet att betrakta på avstånd. Över trettio år i skärgården med segelbåt och ändå hade jag aldrig sett något liknande.

Bilderna går att beställa som högkvalitativa "fineart prints" på min hemsida Mats Fotokonst.

Nästan alla bilder på min hemsida går att köpa/beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja printar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder.

Tjocka även kallad sjörök rullar in i Stockholms skärgård från havet.
Tjocka även kallad sjörök rullar in i Stockholms skärgård från havet.

Tjocka även kallad sjörök rullar in i Stockholms skärgård från havet.
Tjocka även kallad sjörök rullar in i Stockholms skärgård från havet.




ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swiks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swiks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordöst...