Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1304 blogginlägg sedan 2007

.

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOGRAF MED FOTOKONST & BILDBYRÅ - DREV TIDIGARE EGET GALLERI I STOCKHOLM

14 juni 2024

Helvilt fritt forsande vatten vid Dalälven i Älvkarleby

Full fart i forsen vid Dalälven i Älvkarleby. Troligen min bästa bild från 2023. Förra årets regniga sommar hade fyllt på vattenmagasinen till bredden och dammluckorna vart helt öppna i mitten på augusti. Dimma bildades av det kraftigt dånande fritt forsande vattnet och solen gjorde träden till att bli ett svävande skuggspel. Vilket makalöst skådespel! Vilken upplevelse! En händelse som mycket sällan sker.

Bilden går att beställa som högkvalitativ "fineart print" på min hemsida Mats Fotokonst.

Nästan alla bilder på min hemsida går att köpa/beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja printar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder.

Vilket makalöst skådespel - full kraft i Älvkarlebyfallen
Vilket makalöst skådespel - full kraft i Älvkarlebyfallen

 

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swiks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swiks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordöst...