Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1304 blogginlägg sedan 2007

.

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOGRAF MED FOTOKONST & BILDBYRÅ - DREV TIDIGARE EGET GALLERI I STOCKHOLM

27 maj 2024

Jag råkade visst reta upp en åländsk naturfotograf

Han hade kört sin drönare till ett skär där det låg mellan 50-100 sälar och fått dom att slänga sig i vattnet i ren panik. Jättekul tyckte hans följare på facebook, 750 gilla hade han fått och blev extra lyft och synliggjord av algoritmen. Vad gör en del inte för att få klick i social media. Jag kallade det hänsynslöst! Med mera... Fotografen blev förbannad på mig och kallade mig okunnig och mer därtill. Jag vill inte nämna has namn och ge honom mer uppmärksamhet.

 
Vad är glädjen med att filma skräckslagna sälar? När jag träffade på ett gäng sälar på ett skär för några år sedan så gick det lugnt till. Ingen säl hoppade ned i vattnet under en halvtimme. Och så fick jag en hel del fina bilder också. Men trots allt så blev dom kanske glada när gav mig av för då började dom att sjunga. En fantastisk upplevelse!

Sälar i stockholms skärgård.
Sälar i Stockholms skärgård. © fotograf Mats Lindfors


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swiks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swiks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordöst...