Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

14 mars 2024

Mina fem bästa bilder hittills i år

 Årets vinter har inte varit något att hurra för vädermässigt. Men trots det så har jag fått fram fem bilder som jag känner mig mycket nöjd med, det upptäckte jag igår. Det där med att stanna upp och se sina egna bilder är lättre sagt än gjort. Men igår kväll hände det. Kanske för att jag har en förkylning i kroppen? 

Om det hade varit lite mer ordning på mig så hade jag presenterat ett litet urval förra årets bästa bilder. Men det får vänta ett tag till. Det fanns en period under sensommaren då jag tog tusentals bilder och jag har inte riktigt kunna smälta resultatet ännu. De flesta av de bästa finns dock att se på min hemsida. Jag tror att det bara är bilderna från Älvkarlebyfallen i norra Uppland som fattas. 

De fem nedanstående bilderna är från skärgårdslandskap som jag jag känner till mycket väl. Jag läser av ljus och väder och tar mig till passande platser för att få de bästa bilderna.

Nästan alla bilder på min hemsida går att köpa/beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja printar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder.

Årets fem bästa bilder fram till den 14 mars. Klicka gärna på länkarna nedan för större bild och mer information än i bloggen.

Snöfall över fjärden

Nattgammal is

Väderomslag

Skymning vid stenstranden

Båthus i dis

Snöfall över fjärden

Nattgammal is

Väderomslag

Skymning vid stenstranden

Båthus i dis




ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...