Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

18 december 2022

Min fotografering av klippväggen med istappar i Tyresö

Vid en rejäl köldknäpp så bildas det alltid ett isfall med istappar vid Klövbergets höga branta klippvägg i Tyresö. Det kan ibland bli väldigt stort och mäktigt. Vid fotografering skulle det självklaraste vara att stå rakt framför och ta en bild. Wow, titta vad stort och läckert! Men jag ville anstränga mig lite mer. Hitta ett eget utsnitt och bildvinkel. Till slut så tycker jag att jag lyckades. Istapparna jag fotograferade hände lite vid sidan om och var relativt små men kristallklara. Jag tror även bildbetraktaren måste jobba lite mer med den här bilden än en enkel wow-bild. Ibland kan sådana bilder vara att föredra, för de ger mer i längden. En bild att stanna upp vid och kanske fundera lite ikring. Ge den den tid den behöver. 



ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...