Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

18 oktober 2022

Prästens badkar och en sevärd klippformation i Skåne

 Det var några år sedan jag tog dom här bilderna. Så det var en stor glädje när jag hittade dom på min hårddisk nyligen.

Söder om fiskeläget Vik på Österlen i Skåne kan man hitta flera intressanta klippformationer vid havet. Prästens badkar kallas en sandvulkanisk formation som bildades för 500 miljoner år sedan. Flera liknade sandvulkaner skall finnas ute i havet.  

Går man lite längre söderut finnar man en annan märklig klippformation. Ser ut nästan ut jättelika hyllor i ett bibliotek med stora breda bokryggar skiftande i olika färger och nyanser. Väldigt spännande att titta på tyckte jag..

Se gärna fler av mina bilder från Skåne i albumet Skånes kust & landskap på min hemsida.

Alla bilder går att köpa/beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja printar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder. 

Prästens badkar Östelen Skåne
Prästens badkar söder om Vik i Skåne.

Prästens badkar Östelen Skåne
Prästens badkar söder om Vik i Skåne.

Eroderande klippblock vid havet Skåne

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...