Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

21 februari 2022

Den oförskämdaste bildförfrågan under hela min karriär

 En person hörde av sig angående en tv-serie för SVT:s räkning. Dom ville använda några av mina bilder från striden om almarna som ägde rum i maj 1971. Men dom hade ingen budget för bilder och tänkte sig  få använda bilderna helt gratis. Hur många miljoner som den tv-serien har i budget vet jag inte, men det lär vara bra många. Och hur många miljoner tv-tittare skulle se programmen? En så oförskämd bildförfrågan har jag inte fått under min drygt tre decennier långa fotografkarriär. Personen som frågade lär inte heller jobba gratis. Men det hade dom tänkt att jag skulle göra. Fy skäms!



ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...