Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

28 januari 2022

Den vackra eken vid Dalälven i svartvitt och färg

 Den vackra lutande eken vid Dalälven i Färnebofjärdens nationalpark fortsätter att inspirera och engagera mig. Jag har fotograferat den i mitten på juni förra året och i början på januari i år. Två bilder som jag blev mycket mycket nöjd med. Sommarbilden blev en av mina allra bästa bilder från förra året. 

Men igår efter att ha lagt ut den på Instagram där den snabbt blev populär så funderade jag på hur den skulle se ut i svartvitt. Sagt och gjort, fram med bilden på dataskärmen och efter lite jobb så hade jag bilden på den lutande eken i svartvitt. Den märkliga överraskningen, den blev i mitt tycke ännu bättre i svartvitt. Och då bäst i kvadratiskt format.

Det som är så roligt att jobba med bild är att man aldrig kan bli fullärd och aldrig kan veta på förhand vad som blir riktigt riktigt bra. Det där överraskningsmomentet när allt stämmer är alltid så underbart att få uppleva. Jag lär mig hela tiden. 

Se gärna fler av mina bilder från Färnebofjärden i albumet Gävleborgs kust & landskap.

Alla bilder där går att köpa/beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja printar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder.

Lutande ek vid Dalälven i svartvitt
Den vackra lutande eken vid Dalälven i Färnebofjärdens nationalpark i svartvitt.
Ek i Färnebofjärdens nationalpark
Den vackra lutande eken vid Dalälven i Färnebofjärdens nationalpark.
Snöig ek vid Dalälven vinter
Den vackra lutande eken vid Dalälven i Färnebofjärdens nationalpark i vinterskrud.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...