Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

28 juni 2021

När kärleken slog till för de två skäggdoppingarna

 Många vet hur det känns när kärleken slår till. Dom där pirriga starka och elektrifierade känslorna som kan vända upp och ned på nästan hela världen. Så såg det ut när de två skäggdoppingarna möttes i viken och hela vattenytan krusades av en kastvind. En perfekt timing för att få till en bild med det lilla extra. Att vågmönstret sedan blev hypnotiserande blev ytterligare ett plus. 

Jag har haft tur med att kunna fotografera två fina bilder på skäggdoppingar i sommar. Men egentligen var jag ute för att fotografera silvertärnor. Det gäller alltid att ha ögonen öppna och se vad som händer vid sidan om.

Se gärna fler av mina bilder i albumet Djur och fåglar.

Alla bilder där går att beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja printar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder.

Skäggdoppingar i parningsritual
Skäggdoppingar i kärleksrus


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...