Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

09 maj 2021

Ett helt annat motiv - samtida dans "First Sex"

Den kyliga regniga våren kryddad med Covid-restriktioner har fått mig att gräva djupt i mitt bildarkiv. Ibland hittar jag bilder som jag inte ens minns att jag har fotograferat. Jag minns att jag hängde en del kring Vitabergsparken när det var samtida dansveckor i slutet av somrarna runt 2005-10. Jag hade oftast kameran med mig och tog ibland någon bild bara för skojs skull. 

År 2005 den 28 augusti blev Vitabergparksscenen gästad av Helsinki Dance Company som uppförde verket "First sex"

En av bilderna som jag tog blev verkligen överraskande bra ser jag nu. Och det är ju också ett helt annat slag av motiv än det jag som vanligtvis fotograferar, så jag tyckte att det kunde vara roligt att visa det här i bloggen. Det är visst inte bara landskap som kan bli bra på bild. Upptäckte jag nyss. 

Ur programmet: First Sex Sex varar aldrig, inget varar för evigt. Förutom kärlek. Kärleken är evig. Det är dags för kärlek. Till musik av Billie Holliday, Brian Eno, Maria Callas och JanisJoplin. Dansare First Sex: Sari Happamäki, Sofia Hilli, Kirsi Karlenius Maria Saivosalmi, Inka Tittinen, KaisaTorkkel Koreografi, text, scenografi, kostym: Nigel Charnock

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...