Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

10 oktober 2020

Veckan då sommaren tog farväl

Veckan började riktigt bra med en solig skapligt varm sensommardag. Jag hittade till ett för mig nytt naturreservat på vägen ut till Dalarö. Det blev en helt underbar promenad där. Men det var när jag kom fram till en udde längst bort och gick upp på klippan som det kändes som jag såg slutet på sommaren. Och ännu tydligare blev det när jag kom ned till stranden nedanför. Molnen hade börjat att välla in i långsam takt över himlen. Men ännu kunde solen sila igenom molnen på sina ställen. 

Jag åkte vidare till gästhamnen vid Dalarö och drack en islatte på bryggan. Det blev sommarens sista njutning skulle det visa sig. Och jag fortsatte att beskåda hur molnen vällde in från havet i söder. När latten var uppdrucken så var himlen helt täckt av molnen. Solstrålarna syntes inte längre till. Dagen efter så kom regnet. Och temperaturen dalade en bit för var dag. Nu är hösten här. 

Björkar vid Dalarövägen i Haninge på Södertörn © Mats Lindfors Webbkusten


Skärgårdslandskap i Haninge på Södertörn © Mats Lindfors Webbkusten


Asplöv på en regnvåt brygga © Mats Lindfors Webbkusten


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...