Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

09 april 2018

Ibland blir det inte alls som jag tänkt

Ibland blir det inte allas som jag tänkt. Eller allt som oftast faktiskt. Det gäller att kunna se det lite vid sidan om också. Tänka om. Jag hade åkt upp till min vän i Norrbotten för att gratulera honom på födelsedagen. Det var precis fyra år sedan idag. Grattis Leif!

Födelsedagsfirandet gick bra. Men dagen efter så skulle vi försöka lokalisera några tranor i omgivningarna. Vi körde och vi körde på småvägar kring åkrar där dom brukar hålla till. Men tranorna syntes bara på mycket långt håll och vi kunde inte komma nära alls.

Mina ögon fastnade då istället på ett litet hus i den öppna omgivningen. Det var något med det huset som fångade mitt intresse. Vad det var vet jag ej riktigt. Jag tog några bilder. Sedan låg bilderna helt råa och obearbetade på hårddisken i hela fyra år. Tills jag fick syn på dom i helgen. Jag valde ut den med bästa utsnittet och redigerade den. Det blev "Lilla huset i Antnäs" istället för tranor. Och i svartvitt.

Lilla huset i Antnäs i Norrbotten. © fotograf Mats Lindfors Webbkusten 



ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...