Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

28 september 2016

Skulle det här bli en helt misslyckad fotoutflykt?

Skön sensommarvärme och vackra moln på himlen fick mig att dra ut till Torö ännu en gång. Jag hade tänkt att fotografera stenar på stranden just som solen skulle gå ned i havet. Solen skulle stå precis rätt i bilden denna vecka hade jag räknat ut. Men först så skulle jag gå till Ören och leta efter blommande ljung. Men där gick helt jag bet. Ingen blommande ljung i sikte. Och de vackra molnen var dessutom helt försvunna. Himlen var helt blå. Detta bådade inte gott. Skulle det här bli en helt misslyckad utflykt undrade jag?

En oväntad räddning dök upp. En murken björkstam fick rädda dagen. Där växte gul ägglav. Tog en bild så nära jag kunde med kortast möjliga skärpedjup. Jag känner mig mycket nöjd med den bilden. Laven är som ett vacker smycke. Stenarna vid havet blev däremot kass. Innan hemfärden avnjöt jag en nybakad kardemummabulle med äppeldricka. Mums.

Se gärna bilden "gul ägglav" större på min bildmarknad
Där går bilden dessutom att beställa som fototavla eller poster.

Gul ägglav på en murken björkstam på Torö i Stockholms skärgård

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...