Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

09 december 2010

Vintersolens dimhöljda nedgång över Slussen

Efter att ha stått länge och beundrat Axel Sjöbergs målning på Skärgårdsstiftelsen så kom jag ut till den tidiga solnedgången över Slussen vid halv tre på eftermiddagen. Dis och dimmoln förändrades för varje minut och solen försvann och tittade fram som den behagade. Af Chapmans siluett stod mörk och ståtligt mot den dramatiska bakgrunden. Det är alltid ljuset som är bland det absolut viktigaste för min typ bilder. Vilken tur att jag hade mellankameran med, en liten lätt systemkamera. Men jag har svårt att välja om jag tycker bäst om bilden i svartvitt eller i färg. Jag lägger upp båda så det går att få en uppfattning om skillnaderna.


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...