Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

15 november 2010

Veckans utvalda bild "Kluckande vågor" v46, 2010

Sensommaren 2009 hade jag fyra mycket produktiva dagar. Jag var på väg mot den södra ytterskärgården men gjorde ett uppehåll vid Grönskär. Lade mig i fladen på den östra sidan och tog mig till fots till den västra stranden som vette mot den nedgående solen. Det låga ljuset tog fram formerna på hällarna på ett ytterst intressant sätt och vågornas kluckande höjde än mer upp formerna och strukturkänslan.

Den här bilden lade jag märke till för bara ett par veckor sedan. Den hade gömt sig bland mängden av bilder och bara passerat mig förbi utan att upptäcka dess kvaliteter. Att se tar tid. Bilder tar tid. Det är en sanning som jag ofta blir varse.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...