Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

16 april 2010

Satte upp lite nya bilder i galleriet

Gnistan som jag fick av konstupplevelsen i söndags gjorde att jag satte igång att skriva ut ett gäng nya bilder. En hel vägg blev fylld av nya printar. Det verkar som det har hänt något med mitt fotograferande på de två senaste åren. Bilderna är inte längre överlag så söta och gulliga som tidigare. Aningen av en dov ton har kommit till. Det märks tydligt i galleriet om man vänder sig om och tittar på de äldre bilderna.

Trevligt att se en utveckling i fotograferandet. Skärgården har många stämningslägen som är intressanta att få på bild. Ett par av de nyprintade bilderna är till och med riktigt mörka och dova, innehåller knappt några färger alls. Det ska bli kul att se hur dom bilder blir mottagna.

Det varma soliga vädret idag fick flera människor från gatan att kliva på och ta sig en titt. Att ha dörren öppen gjorde susen. Flera lovade att komma tillbaka med sina partners och det vore ju trevligt. Många verkar att ha fått upp ögonen för fotografier. Starten på dagen kan jag inte klaga på. Fick sälja tre plexigalsmonterade bilder till ett par som skulle flytta till en ny lägenhet. Nu kan det bli en mycket bra tid för just mina motiv fram till juli.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...