Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

28 april 2010

Glad i city är ett undantagstillstånd för mig

Hade tänkt mig en nästan ledig dag hemma igår. Men så ringde en kund och ville hämta en fototavla till sitt företag. Serviceminded som jag är så förslog jag att jag skulle komma till honom med den.

På så sätt hamnade jag vid Norra Bantorget på den sena eftermiddagen. Och på ett strålande humör. Men då var det väl lika bra att promenera in i stormes öga och kolla hur läget var där. Var in i en jättestor fotoaffär och vred på några gluggar. Kanske ska skaffa någon ny lite senare i vår.

Drog vidare till Centalstationen och tittade lite i tidningar. Köpte Next Level och 10-tal. Next Level handlade om finsk fotografi och Helsinki School. Finskt foto verkar stå sig bra internationellt. Känns lite före Sverige på den punkten. I 10-tal hade Goro Bertz några riktigt fina bilder från Japan där han är verksam. Nöjd med mina nyförvärvade tidningar gled jag tillbaka hemåt i den avklingande rusningstrafiken.

Idag har jag hållit mig hemma tagit det lugnt och bara filat lite på ett par offerter. Tagit en tupplur och läst tidningarna. En riktigt skön dag med smak av försommar.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...