
Kom iväg lite väl sent på eftermiddagen för att jag skulle ha en chans att hinna med fler än en plats i stan. Bara 45 minuter återstod av öppettiden när jag kom fram till Hälsningegatan. Tittade först in på Galleri Andersson/Sandström där Astrid Sylwan ställde ut måleri med straka färger i spännande former. Fastnade speciellt för verket "Reminiscence II" akryl på canvas. Den gav mig den där smällen i solarplexus som jag längtar efter med jämna mellanrum. Att bilderna uppskattades av flera kunde lätt konstateras av de röda prickarna. Alla målningar utom en var sålda.
När klockan var fyra och alla gallerierna i kvarteret var stängda drog jag till Galleri Boman på Karlavägen för att glutta lite i fönstren. Varför kände jag på mig att jag måste dit? Det var sista dagen där med nutida fotografi av Barbara Probst. Men det hade jag ingen aning om. Men galleriet var så klart stängt. Det gick att se halva utställningen genom de generösa skyltfönstren, men jag hade velat se hela. Det halva såg minst sagt intressant ut. Klickade mig in på Probst hemsida när jag kom hem. Och började att förbanna mig själv över att jag kom iväg så sent och halvmissade vinterns kanske intressantaste fotograf.
1403 blogginlägg sedan 2007
.
14 februari 2010
Miss-lyckad halvlyckad gallerirunda?
bloggtipset
Hösteftermiddag vid en dimmig sjö i Gävleborg
Dimmigt. Drömlikt. Lugnt. Stilla. Tyst. Skymning. Trettio minuter en hösteftermiddag vid en sjö i Gävleborg. Dagen innan det stora snöfalle...
de senaste 12 månadernas bloggtopp
- Bakgrundsbild juli 2025 - Fågelsundet norra Uppland
- Hasselblads fotosalong - ett ”klick” i rätt riktning
- Århundradena svindlar i trappan vid nya Slussen
- Äntligen så blev besöket på Fotografiska av
- Övergreppsrecensionen om Anders Petersen
- Djurgårdsfärjan på väg i Stockholms sommarnatt
- Full fors i Bredforsens naturreservat nära Söderfors