Det piper, rinner och visslar i min näsa. Och jag kan knappt prata för rösten tar slut. Så veckan känns riktigt elendig så här långt. (Nejdå, jag röker inte.)
Jag har tipsat om ett par fotografer som jag vill se på Fotografiska som öppnar nere vid Stadsgården i maj. Kul om dom lyssnar. Jag tycker att dom ska våga ta risker med nya bra fotografer och inte bara visa de gamla säkra korten. Tipsade om Goro Bertz och Monika Bielskyte som båda gör ovanligt starka och övertygande bilder.
För övrigt så drömmer jag om att köpa en bok med Araki. Tills jag hindras av alla nakna repinslagna kvinnor. Fattar inte alls den traditionen. Dom bilderna gör mig helt blockerad. Men dom bilderna verkar vara en viktig del i hans konstnärskap. Repbilderna verkar finnas i alla hans böcker. Känslan av att ha bilder i bokhyllan med nakna kvinnokroppar, rep och hårt åtdragna knutar är definitivt helt omöjlig.
1403 blogginlägg sedan 2007
.
16 februari 2010
Känner mig så här förkyld...
bloggtipset
Hösteftermiddag vid en dimmig sjö i Gävleborg
Dimmigt. Drömlikt. Lugnt. Stilla. Tyst. Skymning. Trettio minuter en hösteftermiddag vid en sjö i Gävleborg. Dagen innan det stora snöfalle...
de senaste 12 månadernas bloggtopp
- Bakgrundsbild juli 2025 - Fågelsundet norra Uppland
- Hasselblads fotosalong - ett ”klick” i rätt riktning
- Århundradena svindlar i trappan vid nya Slussen
- Äntligen så blev besöket på Fotografiska av
- Övergreppsrecensionen om Anders Petersen
- Djurgårdsfärjan på väg i Stockholms sommarnatt
- Full fors i Bredforsens naturreservat nära Söderfors