Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

08 november 2023

Höstlöv vid forsen

 Höst vid forsen. Jag drog en sväng till Nyfors i Tyresö trots mörkmulet väder och regnet hängande i luften. Jag hade väntat mig ett högt vattenflöde i forsen. Tji fick jag, vattenflödet var högst normalt. Men synd att ge upp så lätt trots en viss besvikelse. Jag gick runt och spanade på smådetaljer vid kanten av forsen. På ett ställe fanns det några färgglada höstlöv av lönn. Det räckte för att ett par bilder kunde bli till. Men ack så nära kanten jag behövde stå och balansera, det var halt och slipprigt. Men det gick bra.

Det är sällan jag blir riktigt nöjd med en bild, den nedre med röda lönnlöv. Men nu blev jag det. Vatten är alltid intressant att fotografera. Det är ett levande element där det gäller att ha lite tur också. Det får inte se för fruset ut eller för plastigt. Här tycker jag att balansen är bra. Handhållen kamera.

Bilderna går att beställa som högkvalitativa "fineart printar" på min hemsida Mats Fotokonst.

Nästan alla bilder på min hemsida går att köpa/beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja printar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder.


Höstlöv vid forsen - Nyfors Tyresö
Höstlöv vid forsen - Nyfors Tyresö

Höstlöv vid forsen - Nyfors Tyresö
Höstlöv vid forsen - Nyfors Tyresö


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...