Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

08 september 2022

Vild och galen av den blommande ljungen vid havet

 Bland det allra vackraste att se i naturen under sensommaren är när ljungen som blommar på klipphällarna vid havet. Jag hade turen att upptäcka ett nytt ställe där ljungen blommade längst med norra Upplandskusten i mitten på augusti i år. Alla dom variationsrika röda nyanserna gjorde mig nästan vild och galen, åtminstone i mitt mitt inre. Vilken storartad njutning!  Och det sena avtagande smått disiga ljuset var helt perfekt att ta bilder i. Vilken rikedom det är att kunna njuta av naturen.

Se gärna fler av mina ljungbilder och andra bilder från tidigare besök vid norra Upplandskusten i albumet Upplands kust & vatten på min hemsida.

Alla bilder där går att köpa/beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja printar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder. 

Blommande ljung vid Bottenhavet. 

Blommande ljung vid havet

Blommande ljung och små tallstammar vid havet

Blommande ljung och en liten fyr vid havet i norra Uppland.

Blommande ljung och en gammal trädrot vid havet



ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...