Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

12 april 2022

Halo ett vackert ljusfenomen - nyss över skärgården

 Det blev lite stressigt vid lunchen idag. Jag hade nyss blivit varse att det var ett halo ljusfenomen på himlen hos en kompis som bor i skärgården någon dryg mil nordost. När jag gick ut på bron så såg jag att den var väl synlig hos mig i på Brevikshalvön i Tyresö också.

 Jag fick slänga i mig maten och ta kamerorna och sticka iväg längre ut på halvön, snabbt som bara attan. Det var ju svårt att veta hur länge halon skulle vara synlig. Skulle jag hinna till en bra plats vid en fjärd? Jag ville få halon i vacker komposition med en fin omgivning. 

De första bilderna som jag tog blev de bästa. Sedan kom det moln och halon tonade sakta bort. Jag lyckades och blev otroligt nöjd med en bild!

Klicka på bilden om du vill beställa den som fotokonst eller för publiceringsändamål.

Alla bilder där går att köpa/beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja printar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder.


Halo ljusfenomen i skärgården
Halo ett ljusfenomen här i Stockholms skärgård
Halo ljusfenomen i skärgården
Halo ett ljusfenomen här i Stockholms skärgård


ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...