Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

28 april 2021

Svartvita Stockholmbilder skapar skön stämning

Så roligt att min fotokonst med svartvita Stockholmsbilder skapar en skön stämning i allt fler hem. Den senaste bilden hängdes upp över en soffa i norra Stockholm för bara några några dagar sedan. 

Jag levererar numera alltid min fotokonst personligen till kunderna i Stockholms län. Det blir också ett kort trevligt möte att kunna lämna över printen eller printarna. 

Det senaste mötet då jag överlämnade den beställda printen skedde hos en skicklig rammakare som kunde föreslå den bästa möjliga inramningen. På så sätt behövde heller inte kunden betala mitt pålägg på ramningen. Vilket kunden var väldigt nöjd med. En svart smal träram med reflexfritt glas blev det. Och printen på 80x140 cm kom först att monteras på en kapaskiva för maximal planhet. 

Bara upp till fem exemplar av printarna görs i storleken 100 cm eller 140 cm. Editionen är totalt 15 exemplar, varav tio på 70 cm. För tio femton är sedan såldes flest av de mindre printarna. Men på senaste tiden har pendeln svängt och de flesta väljer de större formaten. Givetvis så signerar och numrerar jag printarna på baksidan. 

Se gärna fler av mina svartvita bilder från Stockholm i albumet Fotokonst|Stockholm i svartvitt på min hemsida.

Alla bilder där går att beställa som fotokonst på högkvalitativa fotoprintar. Jag har över tjugo års erfarenhet av att sälja fotoprintar som fotokonst. Drev ett eget galleri med min fotokonst på Södermalm I Stockholm i dryga sju år. Bilderna går att finna hela Sverige och i flera av världens länder.


Stockholm Gamla stan från vattnet i solnedgång svartvitt

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...