Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

09 september 2020

Kullabergs mäktiga klipplandskap - bilderna jag glömde

Att få glädjen att vara med i boken "Upptäck Sverige med Kronprinsessan Victoria" gjorde att jag fick syn på de andra svenska natur och landskapsfotografernas bilder. Och på vackra platser i Sverige som jag inte kände till. Mycket mycket intressant och inspirerande.

Speciellt intressant var det att se den mycket omtalade och beundrade Hans Strands bilder. Jag har haft lite dålig koll på honom måste jag erkänna. Så äntligen fick jag se några riktigt fina bilder från honom tagna i Sverige. Och lustigt nog så har vi stått på nästan exakt samma plats och fotograferat vid Kullaberg i Skåne.

Jag var där i oktober 2016. Men jag hade glömt bort mina bilder som fanns på hårddisken. Så nu blev det dags att gå igenom dom. Jag ville ju se och jämföra mina bilder mot Hans Strands. Efter sex timmar vid datorn hade jag fått fram tio bilder klara och redigerade. Det blev många pausar under arbetet. Stenhårda vilda klippbilder tröttade ögonen snabbt.

En bild tycker jag speciellt mycket om. Det är den som jag nu lägger ut här i bloggen. Jag tror att det är en av mina absolut bästa bilder. Jag är så nöjd med den. Vi får se vad jag tycker om den om ett halvår. Det är alltid svårt att värdera sina egna bilder. Tiden får utvisa.

Se gärna fler bilder från Kullaberg och Skåne i albumet Skånes kust och landskap på min hemsida. De flesta går att beställa som fotokonst, på fotoprintar och canvas.


Klippor och hav vid Kullaberg

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...