Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

07 januari 2020

Trodde att det blev skräpbilder i Forsbacka bruk

Det var en solig nyårsafton och vi åkte till Forsbacka bruk för att se och lyssna på den brusande forsen. Och det var rejält med vatten i forsen av höstens regnande. Men det första som hände var att en mobiltelefon föll ned i forsen. Så vi var inte riktigt på topphumör när vi gick längs med forsen. Jag hade aldrig tidigare fått några bra bilder därifrån så jag väntade mig inte något denna gång heller. Men nu när jag kom hem till studion i Tyresö tittade jag på bilderna och blev förvånad. Där fanns ju några riktigt skapliga bilder trots allt. Trots att jag var både deppig och oinspirerad av missödet med mobilen när jag tog dom. Inspiration är överskattat, men det visste jag sedan tidigare.

Forsen vid Forsbacka bruk © fotograf Mats Lindfors Webbkusten


Forsen vid Forsbacka bruk © fotograf Mats Lindfors Webbkusten


Forsen vid Forsbacka bruk © fotograf Mats Lindfors Webbkusten


Forsen vid Forsbacka bruk © fotograf Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...