Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

16 januari 2018

Den abstrakta sidan av naturen är så inspirerande

Vinter med gråväder dag in och dag ut. Men plötsligt en dag så var det vacker rimfost på träden. Trots att jag hade en begynnande förkylning på gång så var det ett tillfälle att kanske få några fina bilder som jag inte kunde missa. Bara det att komma ned till fjärden och bara vara där en stund är en fin upplevelse i sig.

Jag fotograferade dom sedvanliga bilderna utöver klippor och fjärd. Men ljuset var rätt så ointressant. Och allt kändes platt. Men så såg jag något vid sidan av. Ett fruset hällkar med löv liggandes infrusna i isen. Tog pliktskyldigt ett par bilder. Kanske det kunde bli något? Och vilken jättefin bild det blev. Jag kan aldrig sluta att njuta av den abstrakta sidan av naturen. Den överraskar mig ständigt.

Bilden finns nu att se i större storlek och med möjlighet att beställa på min webbsida mats bildmarknad & fotokonst. Eller bara bläddra och njut av fler av mina abstrakta skärgårdsbilder. Välkommen dit!


Abstrakt fotokonst från naturen @ fotograf Mats Lindfors Webbkusten

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...