Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

11 februari 2014

Överraskande kul och riktigt bra vårsalong 2014

Vårsalongen 2014 på Liljevalchs konsthall i Stockholm. 
Det gäller att skaffa inspiration och omväxling när man som jag fotograferar och jobbar med nästan uteslutande skärgårdsbilder. Så att besöka Vårsalongen i år var en alldeles utmärkt idé.

Det började dock motigt med nära kulingmotvindar och tvågradigt regn på promenaden till Liljevalchs konsthall. Och väl framme kröp kön långt ut på trottoaren.

Men det var mödan värt. Just omväxlande var vad året vårsalong var. Jag har sällan sett så mycket bra på en och samma gång. Jag tyckte mer än hälften var bra till mycket bra. Det har jag aldrig varit med om på tidigare vårsalonger. Jag har inte gått varje år ska jag kanske tillägga.

Den som mest är ute efter att se bra fotografi göre sig icke besvär. Endast ett fotografiskt verk av runt tio gjorde ett bra intryck på mig, Jens Anderssons skatebordåkare "On my way #3".

Men som sagt det fanns så otroligt mycket annat bra där att se så ett besök är högst rekommenderat.

(Bilden plåtad med mobilen)

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...