Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

12 oktober 2010

Ruggigt bra bilder från Julien Coquentin -Strange rain

Julien Coquentin har med tretton bilder i webbfotografimagazinet DEEP SLEEP med temat "Memory". Bilderna faller mig i smaken och träffar mig stenhårt. Ödslighet, ensamhet, stillhet, lugn. Få fotografer kan få en laddning i sina bilder, de flesta kan inte. Men Julien Coquentin kan minsann. Det är sällsynt att kunna hitta så här pass bra bilder i en webbpublikation. Men DEEP SLEEP håller en ovanligt hög kvalitet. Den har en layout och enkelhet i sin uppbyggnad som gör mig lyrisk. Inget onödigt krångel med tjusigt flashande. (Jag avskyr flash.) Rent och enkelt, så ska det vara. Det är bilderna som ska tala. Bilderna har också en föredömlig storlek för att man till fullo kan njuta av dom på en bildskärm. 


Låt Julien Coquentins bilder från "Stange Rain" dugga över dig i lungn takt. 


Funderar på om jag inte ska skapa en speciell sida på bloggen där jag listar månadens bästa bildupplevelse. Utställing eller från webben. Grunnar vidare på det och återkommer. 

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...