Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg sedan 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

17 maj 2010

Intressant Dylandmix med foto och måleri på KG52

Lyckat blev det att visa Joakim Strömholms Bob Dyland-fotografier och Tomas Herngrens Dyland-målningar på en och samma utställning. Jag tycker mycket om båda konstarterna men sällan samsas dom inom samma väggar samtidigt. Många fotointresserade skyr måleri och kanske tvärt om. Nu fick dom chansen att upptäcka båda världarna.

Måleri ger mig ofta mer inspiration än foto, men det beror kanske på att det är lättare att hitta måleri med hög kvalité. Måleritraditionen har ju en betydligt längre historia än foto som är ett modernare påfund. Och så finns det många fler platser där det visas.

Men bilden som jag minns bäst är Joakim Strömholms mycket fina Dylandporträtt taget bakifrån med suddig bakgrund och mycket luft ovanför. Det fångade människan och utsattheten på ett alldeles förträffligt sätt.

Utställningen pågår till 29 maj på KG52, Kammakargatan 52, Stockholm

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...