Mats Lindfors | Webbkusten fotografi - professionell natur och skärgårdsfotograf
tel: 076 205 17 50 e-post: mats@webbkusten.com
om fotograf mats lindfors

1288 inlägg från 2007

eller sök

BLOGG | NATURFOTOGRAF MATS LINDFORS FOTOKONST & BILDBYRÅ

FOTOKONST - BILDBYRÅ - DREV EGET FOTOGALLERI I STOCKHOLM I SJU ÅR

29 januari 2011

Insugen i Helena Isoz betong - en ren lustupplevelse

Under en skön, nästan vårlik promenad på Söder ville benen rusa in på Tjärhovsgatan för ovanlighetens skull. Och jag brukar låta dom gå dit dom vill. Det brukar bli bäst så.

Bromsande in framför ID:I galleri och blev stående blick stilla, som hypnotiserad. Verken på väggen hade något starkt suggestivt som lockade mig. De visade sig vara av ren betong som sedan hade används som målardukar. Resultatet blev drömskt och och starkt suggererande. Insugen i betong, jag hade aldrig vetat att det skulle kunna vara en lustupplevelse. Helena Isoz verk kunde kanske påminna en aning om fotografen Sarah Moons bildvärld men med mer stramhet och djup. Imponerad av mina nya upptäckt gick jag vidare mot Nytorget och en latte på ett fik.

Utställningen pågår till den 13/2 -11 på Tjärhovsgatan 19.

ett inlägg som jag rekommenderar

Skeppsvraket Swicks vid Trollskogen på norra Öland

 På hösten för åtta år sedan besökte jag skeppsvraket Swicks, en tremastad skonare som låg uppspolad på en strand nära Trollskogen på nordös...